ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΤΡΑΣ

Η Κινηματογραφική Λέσχη της Κω έχει τη χαρά να παρουσιάσει στην Κω τις βραβευμένες ταινίες των Ελλήνων δημιουργών του 13ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτρας.

Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε από 1 έως 8 Οκτωβρίου 2011 στην Πάτρα και εκτός από τις πολλές ξένες συμμετοχές, πολύ έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων δημιουργών. Ο μεγάλος αριθμός των ελληνικών συμμετοχών στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτρας είναι μία ανάσα φρέσκου αέρα και ελπίδας που δείχνει ότι η ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση ζει και δεν θα σταματήσει ποτέ να εκδηλώνεται.

Θα προβληθούν συνολικά 16 ταινίες: ντοκιμαντέρ, animation, μικρού μήκους και video art με θέματα που αφορούν την οικολογία, την κοινωνία, τον πολιτισμό και την Ελλάδα του σήμερα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17/2

Οδυσσέας

(ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ: ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ – ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝ.ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)

Βαχάγκ Καραπετιάν 26’ 14’’ ντοκ. 2010.  Πόσο δύσκολο είναι να ζεις σε μια χώρα που δε γνωρίζεις τη γλώσσα της; Πόσο στενοί μπορούν να γίνουν οι δεσμοί ανάμεσα σε Έλληνες και μετανάστες; Πώς μπορεί μια κοινή γλώσσα να απελευθερώσει τους ανθρώπους από τα δεσμά των συνόρων, των προκαταλήψεων και του φόβου για το διαφορετικό; Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του Σχολείου Μεταναστών «Οδυσσέας» της Θεσσαλονίκης δίνουν τις απαντήσεις μιλώντας για τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας που παρέχονται εθελοντικά στο σχολείο, για τους ειδικότερους στόχους των διδακτικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται και για τη δραστηριότητα της Θεατρικής Ομάδας του σχολείου.

Πάτρα, Πράσινη Πόλη…Περίπου

(ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ «ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ»)

Παναγιώτης Φαφούτης    45’ ντοκ. 2011.  Αλυσιδωτές οικολογικές αντιδράσεις στους δρόμους της Πάτρας αποκαλύπτουν ασυνήθιστες έμμονες συνηθισμένων ανθρώπων που δεν χρειάζεται να νιώθουν πια μόνοι: είναι πολλοί, απλά είναι σκόρπιοι!

————————————————ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ———————————————

Απόκομμα

(ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ)

Χρήστος Τσάκαλος  8΄ 2΄΄ μικρού μήκους 2010 Ένας πατέρας εκδικείται την δολοφονία του γιου του από αστυνομικό. Η ταινία εμπνέεται από τα δεκεμβριανά γεγονότα του 2008 στην Ελλάδα.

Το ασανσέρ

(ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ)

Μαριάννα Παπακώστα 5’ μ.μ. 2011.  Η Ζωή είναι μια 40άρα πετυχημένη δικηγόρος που όμως στη προσωπική της ζωή έρχεται αντιμέτωπη με τη μοναξιά. Μία όχι και τόσο συνηθισμένη μέρα, μια σειρά από τυχαίες συναντήσεις, θα την κάνουν να ξανασκεφτεί τις αξίες και τις προτεραιότητές της.

Έντυπος χρόνος

(ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ)

Δημήτρης Γιαννικόπουλος 58’ ντοκ. 2011.   Με όχημα 50 χρόνια ειδήσεις από τη “ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ”, μιας παλιάς τοπικής εφημερίδας, από το 1933 μέχρι το 1983 για το Βαλτεσινίκο Αρκαδίας… περνάει η καταγραφή της εποχής και της ιστορίας, των ηθών και των τρόπων…Βαλτεσινίκο λοιπόν! Το κέντρο του κόσμου. Ο ομφαλός της γής! Ο τόπος μας… Θα μπορούσε να είναι ένα οποιοδήποτε χωριό της Ελλάδας, …ή και του κόσμου ολόκληρου.

————————————————ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ———————————————

Barriers

(ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ «Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝ.ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ»)

Γιώργος Τσιρογιάννης  & Αναστασία Μαστρακούλη 3’ 43’’ μμ. 2010.  Το άτομο, κατά τη διάρκεια της ένταξής του σε κοινωνικές ομάδες – πρώτα στην οικογένεια, μετά στο σχολικό και ακαδημαϊκό περιβάλλον και αργότερα στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο – δέχεται επιρροές από εξωτερικούς παράγοντες, οι οποίες διαμορφώνουν την προσωπικότητα και έπειτα τη δράση του. Η προκαθορισμένη πρότυπη πορεία, που έχει σχηματίσει η κοινωνία για κάθε μέλος της, πολλές φορές εγκλωβίζει το άτομο σε μία στάση ζωής με πολλούς περιορισμούς. Η επιτηδευμένα τρομοκρατική επιβολή των περιορισμών αυτών τοποθετεί το άτομο σε μία φόρμα, σύμφωνα με την οποία αυτό λαμβάνει άκριτα κάποιες αξίες. Έτσι, αναπτύσσει ανασφαλή προσωπικότητα και τείνει στην εσωστρέφεια. Το “Barriers” αναδεικνύει παραδείγματα από τέτοιες περιπτώσεις και σκοπό έχει να μειώσει τη δυναμική τους.

Η Θεσσαλονίκη Αλλιώς

(ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΕΝΟΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ)

Χρήστος Νικολέρης  74’ ντοκ. 2010.   Τι είναι το «Θεσσαλονίκη Αλλιώς». Η ιδέα προέκυψε από τις διαδικασίες της οργάνωσης ενός διαφορετικού «πάρτυ» για τα 20α γενέθλια του παλιότερου free press εντύπου στην Ελλάδα, της parallaxi. Έχοντας ήδη συνεισφέρει πολλά στις δημόσιες υποθέσεις της πόλης, η ομάδα της parallaxi προχώρησε σε μια σειρά τριήμερων δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων με πολιτιστικό, αρχιτεκτονικό και περιβαλλοντικό χαρακτήρα που μεταμόρφωσαν ένα μεγάλο μέρος της πόλης. Αυτό το αστικό πείραμα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2010 εμπνευσμένο από την Παγκόσμια μέρα για το Περιβάλλον. Το «Θεσσαλονίκη Αλλιώς» αποτελεί την μεγαλύτερη συνεργασία δημιουργικών ομάδων από διαφορετικούς επαγγελματικούς τομείς, ιδρυμάτων, ιδιωτικών πρωτοβουλιών και εθελοντών, που έλαβε ποτέ χώρα στην πόλη. Στο σύνολο 1000 άνθρωποι και 120 τοπικές αρχές και ομάδες συνεργάστηκαν για αυτήν την ιδέα, ενώ 60.000 άνθρωποι παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις.

ΣΑΒΒΑΤΟ 18/2

Η ιστορία του κλεμμένου χρόνου

(ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ANIMATION)
Σοφία  Παπαχρήστου19’ anim. 2009.  Μια φορά κι έναν καιρό, ο Χρόνος του Κόσμου είχε πρόβλημα… Αλλά κανείς δεν το έπαιρνε είδηση γιατί όλοι ήταν μέρος του Κόσμου, του Χρόνου και του προβλήματός του…

Με τη φλόγα της γης…

(ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ)

Μπακαστάθης Αθανάσιος 3’ 20’’ anim. 2011.  Μια πρωτότυπη ταινία μικρού μήκους από τα παιδιά του 55ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών με θέμα τη χρήση της ενέργειας στην καθημερινή μας ζωή. Εξάντληση φυσικών πόρων, σπατάλη ενέργειας, περιβαλλοντικά προβλήματα. Η φλόγα της γης μας αργοσβήνει…Θα την αφήσουμε αβοήθητη;

The happy life

(Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ)

Μίνως Νικολακάκης8’, 2009.    Ένας σχεδιαστής κόμικς. Η γυναίκα του. Οι χαρακτήρες του

Αντί…

(ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ)

Νούτση Αναστασία  22’ μ.μ. 2011.     Ό τίτλος της ταινίας αντί…. φέρνει στο νου μας, κάποιες λέξεις που μπορεί να τις συναντήσουμε εννοιολογικά κατά τη διάρκεια της ταινίας, όπως αντίθεση, αντίδραση, αντικείμενο, αντίδοτο, αντιμέτωπος, αντικατοπτρίζω, αντικαθιστώ, αντιστέκομαι, αντιπάρειμι (πορεύομαι παράλληλα προς τους απέναντι) όπως ακριβώς και οι δύο έφηβοι, ένα αγόρι και ένα κορίτσι που ενώ δεν γνωρίζει ο ένας τον άλλο, παλεύουν με το δικό του τρόπο ο καθένας για να αντιμετωπίσουν τον εαυτό τους και τους σημαντικούς ανθρώπους της ζωής τους καθώς και τα επείγοντα θέματα που καλούνται να διαχειριστούν. Κι έτσι προβληματίζονται, αποκαλύπτουν τις ανάγκες τους, αναζητούν την αλήθεια καθώς και τη χαμένη αθωότητα, βιώνουν τη μοναξιά και τον ανταγωνισμό, επιμένουν, απολαμβάνουν, απογοητεύονται, αλλά δεν παραιτούνται….Το τέλος της ταινίας παραμένει ανοιχτό όπως άλλωστε και η ζωή του καθένα μπροστά στα κρίσιμα σταυροδρόμια των αποφάσεών μας.

Οδός Σφακτηρίας

(ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ)

Μαριάννα Οικονόμου52’,  2009.  Το ντοκιμαντέρ  παρακολουθεί  12  κοινωνικά, εθνικά  και πολιτισμικά διαφορετικούς  ανθρώπους που  μοιράζονται ένα μικρό δρόμο στο κέντρο της Αθήνας .  Η Δάφνη χορεύει τάγκo μόνη στο σπίτι, ο Γιάννης κλείνει τη  σαραντάχρονη βιοτεχνία μπαχαρικών του, ο Κακογιάννης κάνει πρόβα τη Λυσιστράτη, η Κούλα μοιράζει κόλλυβα. Ο Αζίζ αγαπάει την γιαγιά απέναντι,  η Κατίνα ζει στο εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο μαντηλιών, ο Κώστας φιλοσοφεί στο καλλιτεχνικό σωματείο, ο ναρκομανής προτιμάει να πεθάνει…  Στιγμές καθημερινότητας και προσωπικών εξομολογήσεων  που αποκαλύπτουν  την ποικιλία της ανθρώπινης  εμπειρίας και φύσης καθώς  και την ύπαρξη κοινών υπαρξιακών ανησυχιών και επιθυμιών.  Παρ όλες τις  ραγδαίες κοινωνικο- οικονομικές αλλαγές που υφίσταται ο Κεραμικός, οι κάτοικοι της  Οδού  Σφακτηρίας, βρίσκουν  τρόπους να συνυπάρχουν, μέσα από τη διαφορετικότητά τους.

————————————————ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ———————————————

Αναστασία

(Β΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ)

Γιάννης Κόκκαλης, Ευθυμία Καραβά7’ 52’’ μ.μ. 2009.  Παρακολουθούμε μια συνηθισμένη μέρα από τη ζωή μιας γυναίκας.

Μουρμουρίσματα

(ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ VIDEOART)

Σταυρούλα Χαντζή  4’ 29’’ v.a. 2009.   Νυχτερινός περίπατος γυναίκας στην πόλη. Ενας τίτλος που προσδιορίζει μια κατάσταση  ψυχολογική. Μουρμουρίσματα  ή τοίχος…τοίχοι. 1  τοπίο ,  2 κάδρα . Σκέψεις που κυριαρχούν  και δημιουργούν στο  άτομο μια αποσύνδεση από την ύπαρξη του στο τώρα.  Συμβολικές εικόνες με αλληγορικό νόημα καθ’ όλη την διαδρομή. Ένας εγκλεισμός . Μια ενδοσκόπηση…

1000 Χαμένες μπάλες του γκολφ

(ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΤΙΚΗ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΟΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ)

Βαγγέλης Καλαϊτζής 56’ ντοκ. 2010.     Το φιλμ αναφέρεται στις προθέσεις της αγγλικής εταιρείας Loyalword (Minoan) να χτίζουν μια τεράστια επένδυση στη χερσόνησο του Κάβο Σίδερο στην ανατολική Κρήτη και έχει αρκετούς στόχους: πρώτον, να καταγράψει την όμορφη και μοναδική περιοχή της Κρήτης όπως είναι τώρα, ώστε οι θεατές να μπορέσουν να δουν τι κινδυνεύει να χαθεί. Δεύτερον, να εξηγήσει ακριβώς ποιες είναι οι προθέσεις της αγγλικής εταιρείας και να τις εξετάζουν από διάφορες πτυχές, διά μέσου συνέντευξης με τους ειδικούς. Βασικό ρόλο στη ταινία παίζει μια συζήτηση για τα κύρια θέματα της επένδυσης: το οικονομικό και νομικό πλαίσιο, τη διαθεσιμότητα και τις πηγές του νερού, τη χρήση της γης και τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Επιπροσθέτως,  λέει την ιστορία πώς και γιατί ο σκηνοθέτης και ο σεναριογράφος  ενεπλάκησαν με αυτό το θέμα και την περιοχή και αποφάσισαν να κάνουν το φιλμ και πώς η επίγνωσή τους για τα θέματα γινόταν συνεχώς και ευρύτερη με κάθε νέα επίσκεψη και κάθε νέα επαφή: Ένα ταξίδι εξερεύνησης

W4crisis

(ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ)

Κώστας Εφήμερος 24’ ντοκ. 2011.  Μέσα από τις διηγήσεις 4 σύγχρονων γυναικών – Κωνσταντίνα Κούνεβα, Φωτεινή Λαμπρίδη, Ρενάτα Βιντζηλαίου και  Ελένη Καλαμπόκα – επιχειρούμε μια σύντομη αναδρομή στη σχέση που έχει επιφυλάξει στη γυναίκα το οικονομικό μοντέλο, από τις απαρχές του το 18ο αι. μέχρι σήμερα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s